В навечерието на учебната година приятна изненада очаква всички ученици от града ни в Общинска библиотека"Искра". По проект " Генерация Код" на Фондация "Глобални библиотеки-България", по грант SBU80018GR0042 от Посолството на САЩ за осъществяване на дейности по програмирането, в библиотеката постъпиха шест броя Пчела роботи /Bee-Bolt-1/ и цветни подложки от винил за работа с програмируемите роботи. Общата стойност на дарението е близо 1000 лева.
„За своята успешна дейност с деца и тийнейджъри Общинска библиотека „Искра” получи през 2018 година безвъзмездно дарение от посолството на САЩ – пет робота „Финч”. Това ново направление в дейността ни споделихме с учениците от училищата в Казанлък. В днешно време младите хора трябва да имат достъп до ресурси и най – демократичното и подходящо място са обществените библиотеки. Една идея, по която библиотека „Искра” работи в стратегическо направление от близо 10 години”, каза директорът на библиотеката Анна Кожухарова. Тя подчерта, че в резултат на активното пропагандиране на програмирането с роботи „Финч” библиотеката е включена подборно в кръга от библиотеки в страната и е една от 15-те, които получиха второ ,/ а сега трето/ дарение – още пет робота „Финч” и още шест роботи "Пчела", както и финансиране за обучение на целева група деца с афинитет към програмирането и желание да работят с тези роботи.
Проектът е адресиран към деца на възраст от 10 до 11 години, които в рамките на месец и половина вече преминаха безплатно обучение по програмиране с роботите "Финч". Обучението завърши с тест и излъчване на участници за пролетен учебен лагер с най-добре представилите се участници.
На специална церемония участниците в проекта „Генерация Код” на Общинска библиотека „Искра” получиха своите сертификати и подаръци от Фондация "Глобални библиотеки-България"
Новите програмируеми роботи ще разширят възможностите за обучение и ще подкрепят дейности на Общинска библиотека "Искра", чрез които да бъде повишен общественият интерес към новите технологии, да бъдат насърчавани младежите да усъвършенстват дигиталните си умения и да осъществяват своите идеи с помощта на програмирането.