На 23 януари 2024г. от 17,30ч. в Музея на фотографията и съвременните визуални изкуства в гр. Казанлък ще педставена изложбата "Framing" на твореца Веселин Боришев. Освен това ще бъдат представени следните албуми:
- „ОХ, спомняте ли си госпожо“;
- „О, спомняте ли си Бай Хой“'
- „Етаж 13“.
Проектът Framing /две концептуални нишки/
Първата е показването не просто на еротични снимки в рамки, а на целия процес на манипулиране на крайното възприятие на публиката. Фрейминг в журналистиката означава поставянето на събитията и темите в определена перспектива, в „рамка“. Проектът „Фрейминг“ прави същото. Авторът избира стари използвани рамки, намерени при антиквари, бит пазари или на боклука. За всяка конкретна рамка, която сам реставрира и понякога променя, избира една снимка от архив с над 10,000 еротични кадри, снимани в продължение на над 20 години, и я манипулира дигитално, така че заедно с рамката да постигне внушението, което желае.
Втората концептуална нишка е личното отношение. По аналогия с гонзо журналистиката, при която журналистът не отразява събитията, а участва в тях, в този проект творецът, който освен артист, е и изявен български фотожурналист, създава еротични фотографии без да използва модели. Творбите са базирани предимно на кадри от личния живот на фотографа и точно заради това обектите в тях не са просто обекти, а герои - имат характер и излъчване, въпреки че са анонимни.
В резултат на проекта е създадена колекция от над 250 фотографски произведения в различен стил и емоция, и с многообразие от размери - от миниатюрно кръгче с диаметър 8 см до рамка с ширина 1 метър.
Освен че показва творби с художествена стойност, изложбата е необичаен поглед върху процеса на експониране на фотографски произведения. Докато обикновено първо се снима, после се принтира и най-накрая се мисли за подходяща рамка, в проекта „Фрейминг“ се започва отзад напред – първо от рамката. Това е оригинална идея, която би предизвикала интерес в публиката.
Друг иновативен принос е демонстрирането на немислимата на пръв поглед колаборация между художествена фотография и фотожурналистика. В основата и на двете описани концепции – и манипулирането на възприятието на публиката, и личното отношение при гонзо снимането, стоят инстинктите на фоторепортера, преминали през емоциите и въображението на твореца, за да се получи въздействаща фотография с висока художествена стойност.